Dan för juldagen.



Vilken dag alltså, helt sjukt.

Började med att jag tog tåget till skolan klockan 8:30. På tågstationen flörtar en 30-åring med mig, en ful sådan, tyvärr. Han börjar med att hälsa mig välkommen till vänterummet på tågstationen, och börjar fråga vart jag ska och varför. Jag svarade ärligt och snällt och trodde att gubben skulle dra. Men icke sann icke. I stället pratade han på som bara den, och gav en komplimang till min så kallade sexiga stövlar enligt honom. Han säger rätt ut, snygga och sexiga stövlar du har och sen rör han vid de och säger att man kan fälla ner de? (Chockad som bara den var jag). Jag säger tack, med en konstigt min och ber till Gud att han ska dra.

En än gång drar inte gubben, utan istället säger han, jag köpte ett par klackar till min kärring (hans ordval för sin fru) men det passar inte henne, då hon ser ut som Bambi på is när hon går.
Jag små ler och skrattar med honom, en ansträngande skratt, och ta en tidigt att läsa i. Då fattar han att jag INTE vill prata med honom, så istället säger han God Jul och Gott Nytt år, och jag går ut till tåget. Allt detta hände på tio minuter klockan 8:10 på morgon och jag är inte en morgon människa, så man kan lätt säga att han pissed Me off. What a smack.


Efter all detta är jag äntligen på tåget och på vägg till Kristianstad. På tåget var också familj med  två barn, en dotter och en son. Tågresenären kommer och kollar min biljett rätt länge och sedan går han till familjen och kollar på deras. Barn Familjen var tydligen på väg till Amerika och skulle till Kastrup och de hade lämnat sina väskor i korridoren. Kära tågresenären säger till de att hålla en öga på väskorna då i Malmö kan det komma någon på tåget och ta de. Det var det sagt och de tackade han för upplysningen. När kära jag ska gå av tåget, då säger sonen till familjen " Mamma hon (jag) ska gå av tåget kolla våra väskor". Ser jag ut som tjuv, eller vad? Jag flinade för mig själv och tänkte röra väskorna bara för att jävlas med de, men det gjorde jag inte.


När jag väl var i skolan, gjorde vi (jag, Rwan och den utökade killen i gruppen) nästan klart uppgiften, enligt oss, men mycket ser inte rätt ut. Aja det löser sig Rwan, få inte panik nu. Efter skolan hittade vi (rätta sagt jag) ett skatt som var väl till hans, men vi lämnade tillbaka den. Blev bland annat shopping hos Rusta (3 filmer) och för Rwan en massa Hushålls grejer. En hushållsfru har vår lilla Rwan blivit.


Nu blir det film tittande med soppa. Och imorgon är det Julafton. Nice..!


Dita ime ne shqip!


Cfare ditë e pa besushme që ishte sot.

Si cdo dite u cova nga gjumi, bera dush, u vesha dhe mora autobusin per me ik tek treni. Sot isha ne humor dhe mora nji autobus ma here, dhe po pritja tek stationi i trenit deri sa te vin treni. Dhe ketu fillojne cuditurit e ditës. Nji burr ne moshen 30 vjecar, me thot Mire se erdhe direk sa hy tek stationi dhe ja nis me folur me mua per shkollen e ti që e ka bere njiher ne jeten e ti. Dhe me thot ku do ikesh ti dhe cka do besh atje. Une me respektin ma te madh i tregoj qe do iku ne shkolle. Ishalla spo me fol ma, po mendoja une me vehten por nuk kam fat une. Dhe burri I vjeter akoma po fol me mua, dhe kyt her me thot ke ke kepuc shume sexy dhe fillon ti mi perkas kepucet por une u largova.

Ne fetyren time kishi nji dukje shume te cuditshme ngaqë ai me trembi, por ai burri ne moshe nuk e shikoj që une ndjeja sikret nga ajo gjë. Dhe akoma filloj te flet. Dhe thot, une ja bleva nji par taka places time por nuk din te ec ne to dhe duket si Bambi ne akull. Sikur une do doja ta di kyt gjë?


Deri ketu i kisha duruar boll dhe që ta kuptoj që NUK DUA te flas me at, mora gazetan ta lexoj dhe ater e kupton ai që une sdua te flas me te. Sa idiota ka bota.

Pervec kesaj gjëra, nji cun i vogel me bëri vjedhcake? Kur ai mendoj se do ja marr cantat e familjes te ti,që i kishin ne koridor ne trenit.


Gjith keto gjëa ndodhen ne mengjes. Mbas që më ne fund isha ne shkolle, bëme ca punime dhe shopping me shoqe time.


Tani do ha nji supe te mire dhe do shikoj ca filma që i  bleva sot.

Naten te gjith dhe Vissi te dua shume.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hahah gotta love it ;)

Du e såå rolig. Var ni ändå ute på rusta??

Va e de för mystisk kille i er grupp? :P O vad var de för skatt? du får ju inte skriva så mycket i gåtor i wanna know!:p

2008-12-24 @ 12:39:58
URL: http://alliiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0