" Dagens Höjdpunkt"


Det här med bloggandet. Det är svårt, rolig och jobbig. Svårt för att det inte är lätt att komma på vad man ska skriva om. Rolig som fan är det också, det är sjukt kul att gå tillbaka och läsa vad man har gjort föra året eller längre fram. Jobbigt för att man vill skriva mycket, men man vill inte att folk prata om det man har skrivit om (jag vet det låter konstig). Men till exempel om jag skriver om en kille, eller en tjej, eller någon svaghet som jag har är man alltid "rädd" att folk ska använda det mot dig. (Nej Alexandra och Selma, jag snackar inte om det jag sa idag på McDonalds utan i allmänt.)


Jag vill att folk läser min blogg, men ändå inte. Finns perioder då jag vill att folk ska veta om någonting och vissa perioder vill jag inte att folk läser det jag skriver. Nu tänker ni alla. Men skaffa en dagbok och skriv det som du INTE vill att folk ska veta så är problemet löst. Fel. När man är ledsen och skriver i sin dagbok att man är ledsen eller arg, då är det ingen som kan trösta dig. Men på bloggen är det annorlunda, ibland finns det folk som säger, du är inte ensam och det går över, eller något annat i den stilen, och då känns det bättre. Men sen finns det andra som kanske tror att jag är värsta deprimerade personen och konstig som fan. Det är ett dilemma mellan att våga avslöja sina svagheter och "få" andras stöd, eller hålla käften och må dålig och hoppas att det går över av sig själv. Hoppas ni hängde med vad jag menar.


På tal om ingenting så tänkte jag börja skriva om " Dagens höjdpunkt" eller " Dagens höjdpunkter" varje dag. Det är inte säkert jag kommer att följa min idé, då jag inte bloggar varje dag, men ska försöka bli bättre på det.


Dagen höjdpunk! Jag har upptäckt en ny blogg som jag kommer att läsa, bara för att jag vet vem han är. Hur kul är det inte att veta vad folk som bor i Karlshamn gör och håller hus? Och en plus i kanten är det när man vet vem personen är och har en någorlunda backgrund som en själv.


Nu till dagens händelser.

•-          Gjorde klar Statistik 2 tentan. Fy fan vad lång den var. Jag höll på att somna.

•-          Åt mat på McDonald's. Gott med Big Mac, en trogen favorit hos mig.

•-          Kollade på en topp som kostar runt 500 kronor, men orkade inte prova den

•-          Satt bredvid en kille och en tjej som hade med sig en STOR hund, som kollade väldigt med en " vill äta dig" blick på mig. Jag bytte plats direkt. Är rädd för hundar.


Ja det var allt för idag. Nu ska jag kolla på tv och sova. Jag är helt slut i kroppen. Sov gott allihop.


( Dita ime me pak fjale: Skolle, provime (jo me suksess, shohim se si do dal) kafe me shoqe dhe tani ne shtepi duke pa televisor och tuj shkruaj ne adressen time, naten jua dua shumë)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hahah aa du åt :D

2009-02-21 @ 11:19:31
URL: http://alliiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0