Jag hjälpte en Arab med hans Svenska läxa på tåget




Hej mina vänner. Hur är läget hos er? Hoppas allt är kanon bra
.

Vet ni vad som hände idag på vägen hem? Inte? Då ska jag tala om för er vad som hände. Jag hann med kvart i ett tåget hem till Karlshamn. På tåget satt också hon Ryskan, och vi diskuterade vem som var bästa läraren och hittills och det blev Linus. Efter att hon hoppade av i Bromölla var jag själv på tåget. Vid stolen bredvid satt två araber och pratade med varandra, högt och snabbt som bara den. Jag hade ingenting att göra så jag skrev ett sms till V, och då mina vänner kommer en av de araberna och frågar mig om jag kunde hjälpa honom med Svenskan. Han hade skrivit några meningar som " Jag är tjugofem år gammal och jag har varit i Sverige i fem år och så vidare". Jag läste igenom hans så kallade uppsats och rätta hans stavfel. Inte nog med det så fick jag säga alla15 meningarna han hade skrivit hög så att han kunde lära uttala dem. Där satt jag och sa ordet Sverige tusen gånger tills han upptäckte att man uttala Sverige som - Sverije- och då skrev han det på arabiska. Helt sjukt var det. Jag tror han satt mitt emot mig och gick igenom hans läsa i mer än 10 minuter. Hur ofta händer det att någon ber en främling om hjälp med hans läxa, inte ofta. Killen var typ snart 30 år, men hans kompis var ung och söt. På tal om kompisen han kom också fram för att vara säkert att han hade frågat om alla meningarna. Men är man snäll så är man det.

Annars så har jag varit i skolan idag. Haft en mega tråkig föreläsning och sen åkte vi till stan och åt pizza. Vi diskuterade lite om Rwans ( ni vet vem) så Alliiee du borde inte ha åkt till mormor. Haha. Ha en bra dag allihop. Nu blir det läsa igenom Björns föreläsningar. Love you all.


Kommentarer
Postat av: Rwan

haha jag läste rubriken på det här inlägget först och fattade ingenting...

2009-04-23 @ 20:01:04
Postat av: Alexandra

OMG där missade jag nått ;P

2009-04-24 @ 16:25:11
URL: http://alliiee.blogg.se/
Postat av: Ida

Hur vågar folk? Han går på samma skola som vi. hoppas man ej se han igen

2009-04-24 @ 19:06:26
URL: http://onlyyouandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0